
Την ανάγκη ο Δήμος Καλαμαριάς να σταματήσει να κάνει «βήματα προς τα πίσω» επισήμανε σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Kalamaria24.gr, ο επικεφαλής της παράταξης «Πρωτοπόρα Δυναμική Καλαμαριά» και υποψήφιος Δήμαρχος Kαλαμαριάς, Χρήστος Βάρδας. Ο κ. Βάρδας τόνισε μεταξύ άλλων πως η πόλη, έχει ανάγκη από μία νέα, προοδευτική διοίκηση, η οποία θα ασχοληθεί με τα ζητήματα της καθημερινότητας, θα συμπεριλαμβάνει όλους τους πολίτες και θα εγγυάται τη μετάβαση στο μέλλον.
Κύριε Βάρδα, πείτε μου μερικά πράγματα για σας. Πότε ξεκίνησε η ενασχόληση σας με τα κοινά;
- Γεννήθηκα στη Βέροια. Από μικρή ηλικία ζω στην Καλαμαριά. Είμαι παντρεμένος και δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω στο επάγγελμα.Η ενασχόλησή μου με τα κοινά ξεκινάει σχεδόν από τα μαθητικά μου χρόνια,ξεκίνησα από τα μαθητικά συμβούλια. Στο Πανεπιστήμιο δεν ασχολήθηκα με τις κομματικές νεολαίες, ούτε εντάχθηκα σε κάποια παράταξη. Μετά το Πανεπιστήμιο, όντας δικηγόρος, είχα τη χαρά να εκπροσωπήσω τους συναδέλφους δικηγόρους ως το νεότερο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης. Έκτοτε άρχισε μια συνδικαλιστική διαδρομή και ενασχόληση που με οδήγησε να είμαι υποψήφιος Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου, έγινα Αντιπρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης και Α’ Αντιπρόεδρος για αρκετά χρόνια. Η διαδρομή μου στη δημόσια σφαίρα, συνεχίστηκε για αρκετά χρόνια στη διοίκηση της Εγνατίας Οδού Α. Ε., ολοκλήρωσα τη διαδρομή ως Πρόεδρος, Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Διευθυντής της εταιρείας. Έχω λοιπόν μια εμπειρία ως προς τα θέματα της διοίκησης.
Τι σας παρακίνησε να κατέλθετε υποψήφιος σε αυτές τις εκλογές, στο Δήμο Καλαμαριάς;
Νομίζω ότι το κρίσιμο σήμερα στην Καλαμαριά είναι το να θέλουμε να βρούμε άφθαρτα πρόσωπα, να αλλάξουμε το πολιτικό προσωπικό. Δεν υπάρχει περιθώριο να μην στραφούμε προς το μέλλον. Σε αυτή την προσπάθεια είμαι μπροστά. Υπήρξαν δυνάμεις, συμπολίτες μου που με παρακίνησαν βλέποντας την αγάπη μου για την πόλη, να πάρω αυτή την πρωτοβουλία. Πήραμε μια πρωτοβουλία για να δημιουργηθεί μια παράταξη στην πόλη, η οποία έχει όλα τα εχέγγυα να διοικήσει με ήθος και μια νέα πολιτική φιλοσοφία για πολλά χρόνια.

Είναι η πρώτη φορά που κατεβαίνετε υποψήφιος Δήμαρχος, σωστά;
Είναι η πρώτη φορά που κατεβαίνω υποψήφιος δήμαρχος στην Καλαμαριά και υποψήφιος δήμαρχος οπουδήποτε αλλού. Η Καλαμαριά είναι η πόλη μου. Δεν θα υπήρχε η πιθανότητα να είμαι υποψήφιος σε οποιαδήποτε άλλη πόλη.
Πόσα άτομα απαρτίζουν το ψηφοδέλτιο σας και τι το ξεχωρίζει ανάμεσα στα άλλα;
Είναι πλήρες το ψηφοδέλτιο. Απαρτίζεται από 88 άτομα, πρόσωπα «άφθαρτα» αλλά ταυτόχρονα, καταξιωμένα κοινωνικά. Έχουμε έμπειρα στελέχη, αλλά όχι επαγγελματίες της πολιτικής. Μας ενδιαφέρει οι άνθρωποι που συμμετέχουν να αγαπάνε τον τόπο τους. Είναι αυτής της κατηγορίας.
Για μένα είναι εξίσου πολύτιμοι όλοι και τους ευχαριστώ που συστρατευόμαστε μαζί. Είμαι περήφανος και για το ψηφοδέλτιο και για την τιμή που μου κάνουν όλοι αυτοί οι άνθρωποι.
Ποια θεωρείτε ότι είναι τα βασικά ζητήματα τα οποία χρήζουν άμεσης βελτίωσης από τη νέα διοίκηση του Δήμου;
Αν μου επιτρέπετε, εγώ θα χαρακτήριζα την παρούσα διοίκηση ανεπαρκή.Παρά το γεγονός ότι ο κόσμος αποδοκίμασε την προηγούμενη διοίκηση και έδωσε μια δυνατότητα στη διοίκηση Δαρδαμανέλη να έχει τον χρόνο για να κάνει έργο, δυστυχώς η διοίκηση αυτή πορεύθηκε, όπως έχω πει εγώ, με «επικοινωνιακούς» όρους. Αναλώθηκε στην επικοινωνία και άφησε την ουσία, με αποτέλεσμα σήμερα που μιλάμε, ακόμη και τα στοιχειώδη στην πόλη να μην έχουν γίνει. Είναι φανερό ότι -και δεν αναφέρομαι στο τελευταίο χρονικό διάστημα, που για λόγους προεκλογικούς, βλέπουμε να γίνεται κάποιο έργο-, όλο το προηγούμενο διάστημα, η πόλη αφέθηκε στις τύχες της.Στην καθαριότητα για παράδειγμα, βλέπουμε τα τελείως στοιχειώδη. Νομίζω ότι υπάρχει μία ανάγκη να προβούμε σε εκσυγχρονισμό όλων των συστημάτων μας στην καθαριότητα, για να πετύχουμε αυτό που θέλουμε όλοι. Μία καθαρή πόλη. Η Καλαμαριά πρέπει να γίνει μια καθαρή, πράσινη πόλη. Από εκεί και πέρα, αν περπατήσουμε μαζί στους δρόμους της Καλαμαριάς, θα δούμε σπασμένα πλακάκια, πεζοδρόμια κατεστραμμένα, χόρτα τα οποία δεν είναι κομμένα. Και το κυριότερο, για μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων, δεν υπάρχει προσβασιμότητα.
Η προσβασιμότητα είτε για τους ανθρώπους που έχουν κινητικά προβλήματα, είτε για τους ανθρώπους που είναι μεγαλύτερης ηλικίας, ή ακόμη και για τις μητέρες με τα παιδάκια τους με το καροτσάκι κτλ.,είναι κάτι το οποίο είναι, όχι απλώς έλλειψη… νομίζω σχεδόν ανύπαρκτη. Τα προβλήματα της καθημερινότητας συνεχίζονται σε επίπεδο εκπαίδευσης. Τα σχολεία και οι υποδομές είναι τελείως ελλειμματικές και καθημερινά έχουμε παράπονα από τους γονείς. Ανύπαρκτος ο φωτισμός στην πόλη.Μου προκαλεί απορία. Σε κάθε περιοχή που πηγαίνω όλοι λένε «φώτα».
Η πόλη γενικά, βρίσκεται σε μια παρακμή. Αντί να ανθίζει, βρίσκεται σε πλήρη παρακμή. Είναι ένα τέλμα, από το οποίο οφείλουμε να τη βγάλουμε και να την αναγεννήσουμε. Εγκαταλελειμμένες περιοχές παντού. Η Αρετσού για παράδειγμα, που παλιά έσφυζε από ζωή και περνούσε κόσμος ατελείωτος, σήμερα είναι τελείως ερημωμένη.
Τώρα, αναφορικά με άλλα ζητήματα, όπως π.χ. το ζήτημα του παραλιακού μετώπου ή της ανάδειξης του Κόδρα, είναι πράγματι μεγάλα και ανοιχτά όλα.Και η παρούσα διοίκηση, δεν ξέρω για ποιο λόγο, δεν τα έβαλε κορυφαία στην ατζέντα της. Παράλληλα όμως πρέπει να δοθεί και μια μάχη με την καθημερινότητα. Πρέπει να ανατρέψουμε και να αναστρέψουμε αυτό το κλίμα που υπάρχει στην πόλη, αυτής της μιζέριας και της δυσθυμίας λόγω των προβλημάτων που δημιουργεί η έλλειψη υποδομών. Δεν έχουμε δημοτική συγκοινωνία. Η επικοινωνία της μιας περιοχής στην Καλαμαριά με την άλλη εναπόκειται στην αυτονομία του κάθε ιδιώτη, πράγμα το οποίο είναι προβληματικό.Έχουμε πρόβλημα στους χώρους στάθμευσης και έχουμε και ένα μεγάλο ζήτημα, διότι μας ενδιαφέρει η οικονομική ανάπτυξη της πόλης:η αγορά της πόλης να αρχίσει να αναπτύσσεται, να ανθίσει ξανά οικονομικά.
Το μετρό έρχεται και δεν ξέρω κατά πόσο θα μπορέσουμε να συγκρατήσουμε τον κόσμο από την Καλαμαριά να μην πηγαίνει σε άλλες περιοχές.Πρέπει να υπάρχει ένας σχεδιασμός οργανωμένος και δεν υπάρχει τίποτα από τη διοίκηση του Δήμου, ούτως ώστε, όταν λειτουργήσει το μετρό, να είμαστε έτοιμοι να υποδεχθούμε επισκέπτες. Να τους προσελκύσουμε καταρχήν ως εμπορικό προϊόν, ως προϊόν τουριστικό, να το πω έτσι. Η Καλαμαριά πρέπει να γίνει ξανά τουριστικός προορισμός, γιατί έχει την ιστορία, έχει τον πολιτισμό και μπορεί να προσελκύσει αυτό τον κόσμο.Και έχει τις δυνατότητες να γίνει ξανά πόλος αναψυχής για τις υπόλοιπες περιοχές. Είναι φιλέτο η περιοχή.
Νομίζω ότι όλο αυτό το πράγμα, το οποίο έχει αφεθεί στη μοίρα του από την παρούσα διοίκηση και από την προηγούμενη, οι οποίοι αναλώθηκαν σε μια υπηρεσιακή διαχείριση δεν οδηγεί σε επιθυμητά αποτελέσματα. Δεν παράγεται πολιτική από την τωρινή διοίκηση. Αν δεν είχαμε δήμαρχο και είχαμε γενικό διευθυντή, τα ίδια θα γινόταν. Ίσως και περισσότερα. Δεν διατίθεται να είμαι ένας δήμαρχος ο οποίος θα τρέχει πίσω από τα γεγονότα, πίσω από τις εξελίξεις, πίσω από τα υπηρεσιακά έγγραφα και τα κελεύσματα της εκάστοτε κρατικής εξουσίας.Τα συμφέροντα των δημοτών της Καλαμαριάς δεν ταυτίζονται με την εξυπηρέτηση των σκοπιμοτήτων της εκάστοτε κυβέρνησης. Να είμαι ξεκάθαρος.
Αν εκλεγείτε δήμαρχος, θεωρείτε ότι θα μπορέσετε με επιτυχία να διεκδικήσετε και να λάβετε αυτά που απαιτούνται για το Δήμο από τη Περιφέρεια και την Κεντρική Διοίκηση;
Όχι απλώς θεωρώ. Είναι υποχρέωσή μου να διεκδικήσω το καλύτερο δυνατό για το συμφέρον των πολιτών της Καλαμαριάς και να το απαιτήσω από τους κρατικούς παράγοντες, τους υπηρεσιακούς ή τους πολιτικούς. Είναι υποχρέωση. Η κυβέρνηση και η περιφέρεια από την άλλη, δεν πρέπει να διακρίνει τις περιοχές και τις πόλεις ανάλογα με το αν είναι «ημέτεροι» οι δήμαρχοι ή μη. Εμένα με ενδιαφέρει να εκπροσωπήσω όλους τους Καλαμαριώτες, ανεξαρτήτως του τι ψηφίζουν στις βουλευτικές εκλογές. Αυτό έχω υπηρετήσει μέχρι σήμερα, κι αυτό θα συνεχίσω να υπηρετώ και την επόμενη μέρα. Έχει να κάνει με ένα δικό μου πιστεύω: Ότι είναι υποχρέωση των ανθρώπων που έχουν εξουσία στα χέρια τους, να συνεργάζονται για το κοινό καλό, ανεξαρτήτως κομματικών ή άλλων συμφερόντων. Τα μικροσυμφέροντα, τα κομματικά συμφέροντα και τα «υπόλοιπα» είναι κάτι το οποίο το ζήσαμε, το βλέπουμε και το μοντέλο έχει αποτύχει. Σαν χαρακτήρας, δεν διατίθεμαι λοιπόν να μην κάνω το αδύνατο δυνατό, προκειμένου να υπάρχει συνεργασία για το συμφέρον των πολιτών.
Τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα σας για τις περιοχές στην περιφέρεια του Δήμου;
Ο δικός μας σχεδιασμός αφορά παρεμβάσεις σε κάθε γειτονιά της Καλαμαριάς. Πιστεύουμε στη δίκαιη και ισόρροπη ανάπτυξη των περιοχών και πάνω σε αυτή τη βάση, σε αυτή τη λογική, προχωρούμε να υλοποιήσουμε το πρόγραμμα. Περιοχές όπως είναι ο Φοίνικας, το Βότση, το Καραμπουρνάκι, η Αρετσού, είναι εγκαταλειμμένες εδώ και χρόνια. Έχουν εγκαταλειφθεί και από την παρούσα και την προηγούμενη διοίκηση του Δήμου. Ο ισόρροπος σχεδιασμός μας αυτός, έχει έναν σχεδιασμό πολιτικής αναβάθμισης και ανάπτυξης για το σύνολο της Καλαμαριάς, όχι μόνο για το Κέντρο. Είναι ξεκάθαρο ότι απευθυνόμαστε σε αυτήν την προσπάθεια σ' όλους τους δημότες,στις γειτονιές και τους ζητάμε να συμμετέχουν σε αυτή την προσπάθεια. Θα ξεκινήσουμε από τις γειτονιές, θα ξεκινήσουμε την περιφέρεια. Είναι ξεκάθαρο ότι η Καλαμαριά δεν είναι μόνο το κέντρο.
Σε περίπτωση που οι εκλογές πάνε σε δεύτερο γύρο και είστε σε αυτόν, θα επιδιώξετε στήριξη από κάποια συγκεκριμένη παράταξη ή όχι;
Εμείς από την αρχή έχουμε καλέσει όλους τους πολίτες, όλους τους δημότες, όλες τις δυνάμεις να συμπορευθούν, να συστρατευθούν στην προσπάθεια που κάνουμε για την αλλαγή και την ανανέωση στην Καλαμαριά. Νομίζω ότι η οποιαδήποτε στόχευση συγκεκριμένη για συνεργασία είναι κάτι που δεν με αφορά προσωπικά, δεν είναι του χαρακτήρα μου. Εγώ θα απευθυνθώ ξανά σε όλους τους συμπολίτες μου και σε όλες τις δυνάμεις. Με όρους ξεκάθαρους και διαφανείς, ο Δήμος θα προχωρήσει να αλλάξει χέρια, να αλλάξει η διοίκηση και θα συνεργαστούμε για να κάνουμε δουλειά στην πόλη. Γιατί από την επόμενη κιόλας μέρα, απαιτείται σκληρή δουλειά στην πόλη, από το πρωί μέχρι το βράδυ.
Αν δεν είστε στο δεύτερο γύρο, θα στηρίξετε κάποια συγκεκριμένη παράταξη;
Νομίζω ότι η ερώτησή σας δεν μπορεί να απαντηθεί. Το να μην είμαστε στο δεύτερο γύρο των εκλογών, είναι κάτι το οποίο το αποκλείω. Νομίζω ότι η αγάπη και η θέρμη με την οποία μας έχουν αγκαλιάσει οι συμπολίτες μας, μας δίνουν ξεκάθαρα το μήνυμα ότι είμαστε οι νικητές. Και δεν νομίζω ότι υπάρχει καμία τέτοια δυνατότητα να σκεφτόμαστε με διαφορετικό τρόπο.
Αναφορικά με τα «μεγάλα ζητήματα», όπως π.χ., το παραλιακό μέτωπο της Καλαμαριάς, τι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός σας;
Στο παραλιακό μέτωπο, ο Δήμος δεν μπόρεσε να κάνει τίποτα για θέματα όπως είναι τα οικόπεδα της Σοφούλη ή στο Καραμπουρνάκι,τη στιγμή που εξαρτώταν από τον ίδιο όλες οι κινήσεις. Πως αυτοί οι άνθρωποι, οι οποίοι σε θέματα που ήταν αποκλειστικής αρμοδιότητας τους και δεν τα κάνανε, θα κάνουνε στο Κόδρα παρέμβαση, στην πλαζ της Αρετσούς κλπ; Αυτά τα μεγάλα ζητήματα λοιπόν, είναι ξεκάθαρα για εμάς. Εμείς επιδιώκουμε το Κόδρα να είναι ένα υπερτοπικό, πράσινο, μητροπολιτικό πάρκο που θα φτάνει μέχρι τη θάλασσα, όπου εκεί μέσα, θα μπορούμε να έχουμε δράσεις αναψυχής, πολιτιστικές, για τα ζώα κλπ. Είμαι ένας άνθρωπος που έχω ιδιαίτερη σχέση με τα ζώα. Έχω υιοθετήσει δύο αδέσποτα σκυλάκια και νομίζω ότι ο τρόπος με τον οποίο συμπεριφερόμαστε στα ζώα, αποτελεί δείγμα του πολιτισμού και της ανθρωπιάς μας.
Το ίδιο ισχύει και για το υπόλοιπο παραλιακό μέτωπο, για το οποίο εμείς διεκδικούμε το αδόμητο. Και βέβαια ο στόχος μας είναι να γίνει επιτέλους μια ανάπλαση με περιπατητικές διαδρομές. Η Καλαμαριά, έχει 6,5 χιλιόμετρα ακτογραμμή και δεν έχει ούτε περιπατητική διαδρομή, ούτε ποδηλατική, ούτε τίποτα.
Το Παλατάκι. Αν το Παλατάκι βρισκόταν στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, δε θα συζητούσαμε καν. Ζητάμε την απόδοσή του στην τοπική κοινωνία, να έχει δημόσιο χαρακτήρα. Και βέβαια ,και για το Παλατάκι, πρέπει να υπάρξει μια διαδικασία τέτοια, η οποία να ξεφεύγει από τον υποκειμενισμό το δικό μου. Να υπάρξουν άνθρωποι επιστήμονες, οι οποίοι με ένα διαγωνισμό, αρχιτεκτονικό, οτιδήποτε, να πουν ότι «αυτή είναι η ενδεδειγμένη λύση». Προχωράμε σε μια κοινωνία η οποία χρειάζεται τεχνογνωσία και επιστημονική κατάρτιση και όχι απλώς τον υποκειμενισμό το δικό μου για παράδειγμα, για το πώς μπορούν να γίνουν τα πράγματα.Ο τρόπος αυτός με τον οποίο πορεύτηκαν στη διοίκηση και οι προηγούμενοι, έφτασε τα πράγματα σε αυτό το τέλμα που ζούμε.
Εμείς οραματιζόμαστε μια Καλαμαριά καθαρή, πράσινη, βιώσιμη, μια Καλαμαριά ασφαλή και προσβάσιμη για όλους. Μια Καλαμαριά που επενδύει στην παιδεία, τον αθλητισμό, τον πολιτισμό και την ιστορική της ταυτότητα. Εξωστρεφή και φιλόξενη. Μια πόλη ζωόφιλη, μια πόλη πάνω απ 'όλα ανθρώπινη, στην οποία όλοι θα ζούμε με ισότητα, αλληλεγγύη και συμπερίληψη.
Γιάννης Γκουμάκης
kalamaria24.gr


0 Σχόλια