
Μετρό Θεσσαλονίκης: Κλείνει για ένα μήνα – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε
Πλησιάζουν οι ημέρες για τη μηνιαία διακοπή λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης. Από τις 10 Νοεμβρίου έως τις 10 Δεκεμβρίου, το Μετρό Θεσσαλονίκης θα σταματήσει τη λειτουργία του, ώστε να ολοκληρωθούν οι κρίσιμες εργασίες σύνδεσης με τη νέα επέκταση προς Καλαμαριά.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τον κ.Ταχιάο το μετρό θα κλείσει πάλι πριν την λειτουργία της γραμμής της Καλαμαριάς. Αυτό θα συμβεί το Φεβρουάριο και εκτιμάται ότι θα είναι πάλι για έναν μήνα.
Από τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου μπαίνει σε τροχιά λειτουργίας η νέα λεωφορειακή γραμμή Μ1 (Ν. Ελβετία – Κ. Καραμανλή – Ν.Σ.Σ.) στη Θεσσαλονίκη για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού κατά τη διάρκεια της διακοπής λειτουργίας της γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Μετά τη συνεργασία του ΟΣΕΘ και του ΟΑΣΘ αποφασίστηκε η χάραξη, της νέας λεωφορειακής γραμμής που θα ξεκινά από τον τερματικό σταθμό Νέα Ελβετία και μέσω της λεωφόρου Κ. Καραμανλή των οδών Εγνατία και Μοναστηρίου θα κάνει τέρμα στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Κατά την επιστροφή θα ακολουθείται το ίδιο δρομολόγιο. Η νέα λεωφορειακή γραμμή θα διέρχεται από 11 υφιστάμενες στάσεις.
Κατά τη μετάβαση θα σταματά στις εξής στάσεις:
25ης Μαρτίου, Γυμνάσιο, Ιπποκράτειο, Θεαγένειο, ΠΑΜΑΚ, ΑΧΕΠΑ, Καμάρα, Αγίας Σοφίας, Αντιγονιδών, Πλ. Δημοκρατίας και Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός με τέρμα τον τερματικό σταθμό Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Κατά την επιστροφή θα γίνεται χρήση των στάσεων Ζωγράφου, Πλ. Δημοκρατίας, Αντιγονιδών, Αγίας Σοφίας, Καμάρα, ΑΧΕΠΑ, Πανεπιστήμιο Μακεδονία, Θεαγένειο, Ιπποκράτειο, Μ. Μπότσαρη, 25ης Μαρτίου με τέρμα τον σταθμό Νέα Ελβετία.
Τα δρομολόγια θα εκτελούνται καθημερινά από 17 λεωφορεία, από τις 05:00 το πρωί μέχρι τις 00:30 μετά τα μεσάνυχτα, τις ημέρες Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη και Κυριακή ενώ τις ημέρες Παρασκευή και Σάββατο τα δρομολόγια θα σταματούν στη 01:00 μετά τα μεσάνυχτα.
Η διαδρομή που θα ακολουθούν τα λεωφορεία είναι η εξής:
Μετάβαση: Σταθμός Μετεπιβίβασης Ν. Ελβετίας, Μιχ. Ψελλού, δεξιόστροφος ελιγμός στην παράπλευρη Ε.Ο. Θεσσαλονίκης- Ν. Μουδανίων, Λεωφ. Κωνσταντίνου Καραμανλή, Εγνατία, Μοναστηρίου, Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός.
Επιστροφή: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Μοναστηρίου, Εγνατία, Λεωφ. Κωνσταντίνου Καραμανλή, αριστερόστροφος ελιγμός στην οδό Μιχ. Ψελλού, Σταθμός Μετεπιβίβασης Ν. Ελβετίας.
Υπενθυμίζεται ότι με μια νέα λεωφορειακή γραμμή, την 58Μ, ενισχύεται ο δήμος Πυλαίας Χορτιάτη, από τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου, που θα ξεκινά και θα καταλήγει στον σταθμό μετεπιβίβασης Νέας Ελβετίας.
Τα δρομολόγια θα εκτελούνται με τέσσερα λεωφορεία τα οποία θα διέρχονται από 52 στάσεις κατά την μετάβαση και την επιστροφή.
Η νέα λεωφορειακή γραμμή θα λειτουργήσει σε πρώτη φάση, μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής της υπερυψωμένης γέφυρας ταχείας κυκλοφορίας (Fly Over).
Η νέα λεωφορειακή γραμμή θα ακολουθεί διαδρομή μέσω των οδών
Στ. Καζαντζίδη, Χαριλάου-Θέρμης, Θέρμης – Πανοράματος, Βενιζέλου, Κομνηνών, Μαντζαρίδη, Πέτρου Λεβαντή, Σταδίου, Πυθαγόρα θα επιστρέφει μέσω της οδού Θέρμης Πανοράματος- Χαριλάου Θέρμης- Στέλιου Καζαντζίδη με αφετηρία και τερματισμό τον Σταθμό Μετεπιβίβασης Ν. Ελβετίας.
ΟΑΣΘ και Τροχαία Θεσσαλονίκης για την προσωρινή διακοπή λειτουργίας του Μετρό
Η νέα λεωφορειακή γραμμή του ΟΑΣΘ Μ1 και η ενίσχυση τριών ακόμα γραμμών του Οργανισμού με επιπλέον λεωφορεία και αύξηση της συχνότητάς τους, αποτέλεσαν το επίκεντρο συνάντησης εργασίας που πραγματοποίησαν ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης και ο διευθυντής Κίνησης του Οργανισμού Σίμος Παπαδόπουλος, με την διευθύντρια της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης Παρασκευή Παπαγεωργόπουλου και τον υποδιευθυντή της Υποδιεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης Σταμάτη Ρήγα.
Ο κ. Ταγγίρης ενημέρωσε την κ. Παπαγεωργοπούλου και τον κ. Ρήγα για όλα τα μέτρα που λαμβάνει ο Οργανισμός, προκειμένου να συνδράμει στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού από την προσεχή Δευτέρα, 10 Νοεμβρίου και για έναν μήνα, οπότε το Μετρό Θεσσαλονίκης θα παραμείνει κλειστό, προκειμένου να εκτελεστούν δοκιμαστικά δρομολόγια για την επέκτασή του προς την Καλαμαριά.
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ τόνισε ότι, εκτός από τη δημιουργία της Μ1, ο Οργανισμός θα ενισχύσει με επιπλέον λεωφορεία τρεις γραμμές και συγκεκριμένα:
3, που εκτελεί το δρομολόγιο ΙΚΕΑ – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός,
31, που εκτελεί το δρομολόγιο Βούλγαρη – ΚΤΕΛ και
39, που εκτελεί το δρομολόγιο Κηφισιά – Δικαστήρια.
Τις λεπτομέρειες για τα λειτουργικά χαρακτηριστικά των λεωφορειακών γραμμών που θα ενισχυθούν (πλήθος λεωφορείων, δρομολόγια, συχνότητες), ανέλυσε ο κ. Παπαδόπουλος.
Η κ. Παπαγεωργοπούλου από την πλευρά της, σημείωσε ότι η Τροχαία θα συνδράμει με όλες της τις δυνάμεις, ώστε να διευκολύνει τόσο τα λεωφορεία όσο και την κυκλοφορία συνολικά, ενώ ο κ. Ρήγας αναφέρθηκε στη διαρκή, αποτελεσματική συνεργασία του ΟΑΣΘ με την Τροχαία.
Τι ζητά ο Στέλιος Αγγελούδης για τη διακοπή λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης
Να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα για το κλείσιμο του Μετρό Θεσσαλονίκης, από την Δευτέρα 10 Νοεμβρίου και για έναν μήνα, να αυξηθούν τα μέτρα της τροχαίας στους δρόμους και να ενισχυθούν, όπως έχει ειπωθεί στις συσκέψεις, τα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών ζητά με επιστολές του προς την «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.», τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης και τις διοικήσεις των ΟΣΕΘ και ΟΑΣΘ ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης.
Ο Νίκος Ταχιάος για το κλείσιμο του Μετρό Θεσσαλονίκης
Αναγκαία χαρακτήρισε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος την προσωρινή διακοπή του Μετρό Θεσσαλονίκης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή, επισημαίνοντας ότι γίνεται προκειμένου το σύστημα να παραδοθεί στους πολίτες απολύτως ασφαλές, αξιόπιστο και πιστοποιημένο, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.
Όπως τόνισε, το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι εντελώς διαφορετικό από αυτό της Αθήνας, καθώς λειτουργεί χωρίς οδηγό, ως ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα. Εξήγησε πως προκειμένου να λειτουργήσει με απόλυτη ασφάλεια και για να ενσωματωθεί σε αυτό και η επέκταση της Καλαμαριάς, απαιτείται η πλήρης συμβατότητα όλων των συστημάτων. Αυτό σημαίνει ότι έξι επιμέρους συμβάσεις πρέπει να «δέσουν» μεταξύ τους και παράλληλα, τα 15 νέα τρένα που θα συνδεθούν με το δίκτυο, να δοκιμαστούν στην υπάρχουσα και στη νέα γραμμή και να διανύσουν τουλάχιστον 10.000 χιλιόμετρα το καθένα.
rthess.gr


0 Σχόλια