
Μεγάλη σύσκεψη ενόψει της διακοπής του Μετρό Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθεί σήμερα κατόπιν σύγκλησης του Συντονιστικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης από τον ΥΜΑΘ Κωνσταντίνο Γκιουλέκα.
Στην σύσκεψη αυτή μαζί με τον υφυπουργό θα παρευρεθούν τόσο ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, όσο και ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος αλλά και πολλοί εμπλεκόμενοι φορείς της πόλης και όχι μόνο.
Θέμα της συζήτησης θα είναι η «Διευθέτηση κυκλοφοριακού – Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις ενόψει της διακοπής λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης για την σύνδεσή του με την επέκταση της Καλαμαριάς».
Όπως έχει γίνει γνωστό η λειτουργία του Μετρό θα διακοπεί στις 10 Νοεμβρίου και για ένα μήνα προκειμένου να προχωρήσει η διασύνδεση των συστημάτων της επέκτασης προς Καλαμαριά με τη βασική γραμμή από την Ελληνικό Μετρό. Τα έργα να θυμίσουμε υλοποιεί η ΑΚTOR σε συνεργασία με εταιρείες Η/Μ.
Σε αυτό το διάστημα η πόλη θα ζήσει δύσκολες ημέρες στο κυκλοφοριακό της σύστημα μιας και οι περίπου 100.000 επιβάτες του Μετρό θα χρειαστεί να μετακινηθούν με υπόλοιπα διαθέσιμα μέσα της πόλης, δηλαδή, κυρίως τα λεωφορεία που θα κληθούν να ανταπεξέλθουν σε πολύ μεγαλύτερους φόρτους, τα ταξί και τα ι.χ. οχήματα.
Στόχος της σημερινής συζήτησης θα είναι τα όποια μέτρα μπορούν να φανούν χρήσιμα για το διάστημα από τις 10 Νοεμβρίου μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου. Το βασικό ζητούμενο είναι να μπορεί να υπάρχει μια σχετική μέριμνα για αυτό το διάστημα και οι αποφάσεις ενδέχεται να περιλαμβάνουν και ειδικές λεωφορειακές γραμμές για το συγκεκριμένο διάστημα.
Βέβαια η πόλη γνωρίζει πολύ καλά τι εστί κυκλοφοριακή κίνηση χωρίς μετρό μιας και η λειτουργία του μέσου είναι ούτε ένα έτος, αλλά δεν παύει να είναι μια μεγάλη απώλεια για την καθημερινότητα της Θεσσαλονίκης.
Να υπενθυμίσουμε πως στις 11 Δεκεμβρίου το Μετρό θα επιστρέψει σε ρυθμούς λειτουργίας: μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου με ωράριο 6:30-23:30 και από τις 20 Δεκεμβρίου με πλήρες ωράριο 5:30-12:30.
Επιστροφή με εισιτήριο μιας χρήσης
Η επιστροφή των Θεσσαλονικέων στο Μετρό τον Δεκέμβριο θα του βρει με μια μεγάλη αλλαγή. Το εισιτήριο των 60 σεντς δεν θα έχει πλέον χρονική διάρκεια 70 λεπτών αλλά θα διαρκεί όσο μια διαδρομή μέσα στη γραμμή.
Αυτό σημαίνει πως όταν ο επιβάτης βγαίνει από το μετρό, το εισιτήριο αυτόματα αχρηστεύεται και δεν μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί. Το φαινόμενο της “πάσας” του εισιτηρίου (που υπάρχει και στην Αθήνα) γιγαντώθηκε σε τέτοιο βαθμό που θα θεωρείται “απειλή” για την βιωσιμότητα του μέσου.
Για να γίνει εφικτό αυτό προετοιμάζεται μια Κοινή Υπουργική Απόφαση (από τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομίας και Οικονομικών) που εκτιμάται ότι θα εκδοθεί μέσα στο επόμενο 15νθήμερο.
Με αυτή την ΚΥΑ θα αλλάξει και επισήμως το σύστημα διαχείρισης εισιτηρίου από την THEMA.
Τελευταία εκκρεμότητα, είναι να μπορέσουν τα λειτουργήσει το ενιαίο εισιτήριο σε λεωφορεία και μετρό. Το συγκεκριμένο αποδείχθηκε δύσκολο στοίχημα καθώς 10 μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας γίνονται ακόμα προσπάθειες.
Για την διαλειτουργικότητα μεταξύ μετρό και λεωφορείων πραγματοποιούνται συνεχείς συσκέψεις μεταξύ των αναδόχων εταιρειών και του ΟΣΕΘ. Μεγάλος στόχος είναι το ενιαίο εισιτήριο να είναι πραγματικότητα με την παράδοση της επέκτασης του Μετρό στην Καλαμαριά στα τέλη Μαρτίου.
Ακόμα ένα θέμα που φαίνεται πως επίσης είναι σε εξέλιξη είναι και η δυνατότητα εισόδου στο Μετρό με την χρήση χρεωστικής/πιστωτικής κάρτας όπως αντίστοιχα γίνεται στο Μετρό της Αθήνας εδώ και σχεδόν ένα έτος.
Το Μετρό στην Αθήνα έφερε αύξηση των επικυρώσεων και φυσικά των εσόδων καθώς ο χρήστης δεν χρειάζεται να βρει μηχάνημα για την αγορά εισιτηρίων.
Διαβάστε ακόμη:
0 Σχόλια