
Μικρή μετατόπιση στο χρονοδιάγραμμα παράδοσης της επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά φαίνεται πως προκύπτει, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Voria.gr, το οποίο επιβεβαίωσε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος μιλώντας στην TV100. Αν και απέφυγε να δώσει συγκεκριμένη ημερομηνία, άφησε να εννοηθεί ότι η παράδοση, που είχε τεθεί ως στόχος για τα τέλη Μαρτίου, μεταφέρεται για λίγες ημέρες αργότερα, ώστε να ολοκληρωθούν οι απαραίτητοι έλεγχοι και να «κουμπώσει» χρονικά με την πασχαλινή περίοδο, η οποία φέτος έρχεται νωρίς.
Ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε στη πρόσφατη διακοπή λειτουργίας του Μετρό, κατά τη διάρκεια της οποίας πραγματοποιήθηκαν κρίσιμες δοκιμές για την επέκταση της Καλαμαριάς. Όπως είπε, οι δοκιμές «πήγαν πολύ καλά» και ο ίδιος χρησιμοποίησε συρμό για να μεταβεί στην Καλαμαριά, ενώ υπενθύμισε ότι με τη λειτουργία της επέκτασης δύο συρμοί θα συνεχίζουν ευθεία μετά τη στάση «Μαρτίου» προς Καλαμαριά και ένας προς Νέα Ελβετία. Τόνισε, ωστόσο, ότι απαιτείται απόλυτος συγχρονισμός των συστημάτων, καθώς δεν πρόκειται για ένα ενιαίο έργο, αλλά για πέντε διαφορετικές εργολαβίες και μία έκτη για την προμήθεια 15 νέων τρένων, γεγονός που επιβάλλει επιπλέον ελέγχους συμβατότητας.
Απαντώντας στο ερώτημα «πότε θα παραδοθεί τελικά το έργο», ο υφυπουργός δεν έδωσε σαφή ημερομηνία, αφήνοντας όμως να διαφανεί ότι το σενάριο της παράδοσης μετά το Πάσχα είναι πλέον πιο ρεαλιστικό σε σχέση με την αρχική εκτίμηση για τα τέλη Μαρτίου. Επισήμανε ότι κατανοεί την ταλαιπωρία των πολιτών από τη διακοπή του Μετρό και αναφέρθηκε στη λεωφορειακή γραμμή Μ1, η οποία, όπως παρατήρησε, δεν μπορούσε να καλύψει πλήρως τη ζήτηση. Για την επόμενη απαραίτητη διακοπή των δρομολογίων, σημείωσε ότι θα γίνει προσπάθεια να περιοριστεί στις 15 ημέρες και ότι στόχος είναι να μην αναστατωθεί η πασχαλινή περίοδος.
Ο κ. Ταχιάος έκανε, τέλος, αναφορά και στο έργο του Flyover, υπογραμμίζοντας ότι οι εργασίες προχωρούν «εντυπωσιακά γρήγορα» παρά τη δυσκολία του έργου και τη συνεχιζόμενη κυκλοφορία στους δρόμους. Όπως είπε, μέχρι στιγμής τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα και με επιτάχυνση των εργασιών είναι θεωρητικά δυνατό το έργο να παραδοθεί ακόμη και νωρίτερα από τον Μάιο του 2027, που είναι η ανακοινωμένη ημερομηνία.
Ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε στη πρόσφατη διακοπή λειτουργίας του Μετρό, κατά τη διάρκεια της οποίας πραγματοποιήθηκαν κρίσιμες δοκιμές για την επέκταση της Καλαμαριάς. Όπως είπε, οι δοκιμές «πήγαν πολύ καλά» και ο ίδιος χρησιμοποίησε συρμό για να μεταβεί στην Καλαμαριά, ενώ υπενθύμισε ότι με τη λειτουργία της επέκτασης δύο συρμοί θα συνεχίζουν ευθεία μετά τη στάση «Μαρτίου» προς Καλαμαριά και ένας προς Νέα Ελβετία. Τόνισε, ωστόσο, ότι απαιτείται απόλυτος συγχρονισμός των συστημάτων, καθώς δεν πρόκειται για ένα ενιαίο έργο, αλλά για πέντε διαφορετικές εργολαβίες και μία έκτη για την προμήθεια 15 νέων τρένων, γεγονός που επιβάλλει επιπλέον ελέγχους συμβατότητας.
Απαντώντας στο ερώτημα «πότε θα παραδοθεί τελικά το έργο», ο υφυπουργός δεν έδωσε σαφή ημερομηνία, αφήνοντας όμως να διαφανεί ότι το σενάριο της παράδοσης μετά το Πάσχα είναι πλέον πιο ρεαλιστικό σε σχέση με την αρχική εκτίμηση για τα τέλη Μαρτίου. Επισήμανε ότι κατανοεί την ταλαιπωρία των πολιτών από τη διακοπή του Μετρό και αναφέρθηκε στη λεωφορειακή γραμμή Μ1, η οποία, όπως παρατήρησε, δεν μπορούσε να καλύψει πλήρως τη ζήτηση. Για την επόμενη απαραίτητη διακοπή των δρομολογίων, σημείωσε ότι θα γίνει προσπάθεια να περιοριστεί στις 15 ημέρες και ότι στόχος είναι να μην αναστατωθεί η πασχαλινή περίοδος.
Ο κ. Ταχιάος έκανε, τέλος, αναφορά και στο έργο του Flyover, υπογραμμίζοντας ότι οι εργασίες προχωρούν «εντυπωσιακά γρήγορα» παρά τη δυσκολία του έργου και τη συνεχιζόμενη κυκλοφορία στους δρόμους. Όπως είπε, μέχρι στιγμής τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα και με επιτάχυνση των εργασιών είναι θεωρητικά δυνατό το έργο να παραδοθεί ακόμη και νωρίτερα από τον Μάιο του 2027, που είναι η ανακοινωμένη ημερομηνία.


0 Σχόλια