
Την πεποίθηση ότι θα βρίσκεται ο συνδυασμός του στο δεύτερο γύρο των εκλογών, με προορισμό την τελική νίκη, εξέφρασε μεταξύ άλλων, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο kalamaria24.gr, ο υποψήφιος Δήμαρχος Καλαμαριάς, Ματθαίος Αμπατζίδης.
Ο επικεφαλής του συνδυασμού «Καλαμαριά Πρωταγωνίστρια» μίλησε για το πρόγραμμα του συνδυασμού του που εστιάζει στην καθημερινότητα των πολιτών αλλά και στα μεγάλα έργα που χρειάζεται ο Δήμος, τονίζοντας πως διαθέτει την αυτοδιοικητική εμπειρία που απαιτείται.
Κύριε Αμπατζίδη, πείτε μου μερικά πράγματα για σας εν συντομία. Τι ήταν εκείνο που σας έκανε να ασχοληθείτε με την τοπική αυτοδιοίκηση;
-Η αγάπη μου για τον τόπο μας, η διάθεσή μου να προσφέρω σε αυτόν,αλλά και η αγανάκτηση που αισθάνομαι από τη φθίνουσα πορεία που έχει πάρει, με αποκορύφωμα την τελευταία τετραετία, ήταν οι κύριες αιτίες που πήρα την απόφαση να κατέβω στις ερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές και να διεκδικήσω τη διοίκηση του Δήμου Καλαμαριάς, ως επικεφαλής της παράταξης «Καλαμαριά Πρωταγωνίστρια».
Ο τόπος μας, η Καλαμαριά, η Νέα Κρήνη, ο Άγιος Ιωάννης, το Βότση, η Κηφισιά, το Βυζάντιο, ο Φοίνικας και όλες οι άλλες περιοχές μας, είναι εμφανέστατα παραμελημένες και αυτήν την εικόνα, αυτήν την κατάσταση, τη βιώνουμε καθημερινά όλοι οι δημότες. Την εικόνα εγκατάλειψης μπορεί να τη διακρίνει κανείς σε κάθε γωνιά του δήμου μας. Στα απορρίμματα που ξεχειλίζουν, στα κατεστραμμένα πεζοδρόμια, στις προκάτ σχολικές αίθουσες, στις εγκαταλελειμμένες παιδικές χαρές, στην έλλειψη φωτισμού. Μιλάμε για ζητήματα της καθημερινότητας, τα οποία μπορούν εύκολα να λυθούν, με την προϋπόθεση, βέβαια, η δημοτική αρχή να ενσκήψει πάνω από αυτά και να αναζητήσει λύσεις.
Ούτε πακτωλός χρημάτων απαιτείται, ούτε τεράστιο χρονικό διάστημα, για να βάλεις, για παράδειγμα, σε σωστό προγραμματισμό την αποκομιδή των απορριμμάτων, ώστε να είναι αποτελεσματική. Διάθεση για προσφορά χρειάζεται πάνω απ' όλα, την οποία, όπως αποδείχθηκε, δεν τη έχει η σημερινή δημοτική αρχή. Αν μας στηρίξουν με την ψήφο τους οι συνδημότες μας, θα ριχτούμε στη μάχη, ώστε ο δήμος μας να αλλάξει σελίδα, να γίνει αυτός που αξίζει για όλους μας και δικαιούμαστε όλοι μας.
Σε όλη αυτήν την προσπάθεια, αναμφισβήτητα, θα με βοηθήσει η εμπειρία μου από τις δύο θητείες μου στην τοπική αυτοδιοίκηση, στις οποίες υπηρέτησα τους συμπολίτες μου, μεταξύ άλλων, από τη θέση του αντιδημάρχου Οικονομικών, Διοίκησης, Προγραμματισμού και Ανάπτυξης.

Μιλήστε που για το ψηφοδέλτιο σας και για τα άτομα που το απαρτίζουν. Είναι, θεωρείτε, ένα ψηφοδέλτιο νίκης;
- Αισθάνομαι περήφανος που ηγούμαι ενός ψηφοδελτίου, το οποίο αποτελείται από άτομα, που έχουν μία ολοκληρωμένη προσωπικότητα, είναι απολύτως ειλικρινή, θέτουν τα ζητήματα όπως ακριβώς είναι και κυρίως έχουν διάθεση να δουλέψουν άοκνα, για να βάλουμε τον Δήμο Καλαμαριάς σε ράγες ανάπτυξης, να του επαναφέρουμε την εξωστρέφεια και να τον ξανακάνουμε σημείο αναφοράς, όχι μόνο στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης αλλά και σε ολόκληρη τη χώρα. Οι υποψήφιοί μας μπορεί να έχουν διαφορετική ιδεολογική και κομματική αφετηρία, να προέρχονται από διαφορετικούς κοινωνικούς και επαγγελματικούς χώρους, όμως, έχουν ένα κοινό όραμα και έναν κοινό στόχο. Να προσφέρουν στον τόπο μας 24 ώρες το 24ωρο. Κάποιοι έχουν εμπειρία από θέσεις διοίκησης, άλλοι αποτελούν νέα πρόσωπα με φρέσκες ιδέες. Όλοι τους, όμως και αυτό είναι το πιο σημαντικό, έχουν καθαρά πρόσωπα. Δεν είναι άτομα που προτιμούν τις βαρύγδουπες υποσχέσεις, οι οποίες ποτέ δεν μπορούν να υλοποιηθούν. Είναι άτομα που προτιμούν τα λίγα λόγια και την πολύ δουλειά. Όλα αυτά απαντούν στο ερώτημα, αν το ψηφοδέλτιό μας είναι ένα ψηφοδέλτιο νίκης. Εφόσον αποτελείται από άτομα που συγκεντρώνουν τόσα πολλά ποιοτικά χαρακτηριστικά, προφανώς και είναι ένα ψηφοδέλτιο νίκης. Όσον αφορά, το αν υπάρχουν άτομα που ξεχωρίζουν στο ψηφοδέλτιό μας, σας απαντώ ότι όλοι μας είμαστε πρώτοι μεταξύ ίσων.
Ποια θεωρείτε ως τα σημαντικότερα προβλήματα του Δήμου Καλαμαριάς αυτή τη στιγμή και πως σχεδιάζετε να τα διαχειριστείτε αν εκλεγείτε Δήμαρχος;
- Θα χρειαστούν αρκετές σελίδες, προκειμένου να απαριθμήσω τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο Δήμος Καλαμαριάς. Θα ξεκινήσω από τα πιο βασικά και βέβαια από την καθημερινότητα των πολιτών. Νομίζω ότι δεν υπάρχει πολίτης που να είναι ικανοποιημένος, όταν βλέπει τα απορρίμματα ακόμα και στα πιο προβεβλημένα σημεία του δήμου μας. Πώς μπορώ να μην αναφέρω τα πεζοδρόμια - παγίδες, που είναι σπασμένα και γεμάτα λακκούβες; Αυτά αποτελούν τεράστιο κίνδυνο για τη σωματική ακεραιότητα αλλά και για την ίδια τη ζωή των ηλικιωμένων.
Επίσης, δεν είναι δυνατό να είναι τεράστιο το αίσθημα της ανασφάλειας των πολιτών σχεδόν σε κάθε γειτονιά, επειδή ο δήμος δεν φροντίζει να ενισχύσει τον ελλιπέστατο φωτισμό. Δεν είναι δυνατόν σήμερα στην Καλαμαριά τα παιδιά μας να κάνουν μάθημα σε προκατασκευασμένες και υπόγειες αίθουσες και να παίζουν σε επικίνδυνα πάρκα και παιδικές χαρές με σκουριασμένα και άρα επικίνδυνα παιχνίδια.
Θα αναφερθώ και στην αγορά, όπου τα λουκέτα στα κλειστά καταστήματα συνεχώς αυξάνονται δημιουργώντας εικόνα ερήμωσης ακόμα και σε πολύ κεντρικούς δρόμους. Όλα αυτά πρέπει να βελτιωθούν, ο δήμος μας πρέπει να αλλάξει πρόσωπο συνολικά και εμείς αυτό ακριβώς θα κάνουμε.
Θα ενισχύσουμε το στόλο των απορριμματοφόρων και θα εφαρμόσουμε οργανωμένο σχέδιο αποκομιδής, ώστε τα απορρίμματα να μαζεύονται αποτελεσματικά και κυρίως στην ώρα τους. Παράλληλα, θα εφαρμόσουμε πρόγραμμα υπογειοποίησης κάδων, αρχής γενομένης από την αγορά μας και θα αντικαταστήσουμε με καινούργιους τους υπάρχοντες παλαιούς και συμβατικούς κάδους. Θα προχωρήσουμε σε συντήρηση όλων των πεζοδρομίων και αποκατάσταση όλων των φθορών τους, θα αναβαθμίσουμε όλα τα πάρκα μας και τις παιδικές χαρές μας και θα κατασκευάσουμε καινούργιες, διότι οι υπάρχουσες είναι λίγες.
Θα δώσουμε επίσης μεγάλη έμφαση στο θέμα της σχολικής στέγης, ώστε όλοι να στέλνουμε κάθε μέρα τα παιδιά μας σε σύγχρονα σχολεία με όλες τις προδιαγραφές, στα οποία να μην διατρέχουν κανέναν κίνδυνο τα παιδιά μας από πλημμελή συντήρησή τους.
Σε συνεργασία με τον τοπικό εμπορικό σύλλογο θα εφαρμόσουμε προγράμματα ενίσχυσης των επιχειρηματιών, για τους οποίους θα εφαρμόσουμε και πρόγραμμα μείωσης των δημοτικών τελών κατά 20%. Κατά 20% θα μειώσουμε τα δημοτικά τέλη και για το σύνολο των νοικοκυριών, ενώ κατά 50% θα τα μειώσουμε για τις ευάλωτες κοινωνικά ομάδες, όπως είναι οι μονογονεϊκές οικογένειες, οι πολύτεκνοι, οι τρίτεκνοι, τα ΑμΕΑ, οι άποροι κ.ά. Παράλληλα, θα προχωρήσουμε στη λειτουργία νέων ΚΑΠΗ, τα οποία θα έχουν όλες τις παροχές για τους ηλικιωμένους και κυρίως την παρουσία γιατρών.
Πάντοτε πίστευα ότι, όποιος δε σέβεται την τρίτη ηλικία, δε σέβεται τους γονείς και τους παππούδες μας, ουσιαστικά δε σέβεται τον ίδιο του τον εαυτό. Δυστυχώς, για όλα αυτά ο σημερινός δήμαρχος αδιαφόρησε συστηματικά, επιλέγοντας να βρίσκεται αρκετές ώρες της ημέρας στο διαδίκτυο, με μοναδικό στόχο την προσωπική του προβολή, την ενίσχυση των προσωπικών του δημοσίων σχέσεων.
Μου μιλήσατε για την καθημερινότητα. Τι άλλο εκτός απ’ όσα αναφέρατε, θεωρείτε πως χρειάζονται οι πολίτες από το Δήμο;
- Περισσότερα απ' όλα οι πολίτες χρειάζονται μία διοίκηση στο Δήμο που να τους λέει την αλήθεια. Να ξέρουν ότι ο δήμος είναι δίπλα τους ανά πάσα στιγμή και έτοιμος να αντιμετωπίσει οποιοδήποτε πρόβλημά τους, το οποίο να άπτεται των αρμοδιοτήτων του. Να γνωρίζει ότι ο δήμαρχος θα είναι έτοιμος να αγωνιστεί για το καλό του τόπου του, χωρίς να κάνει πίσω για να μη χαλάσει τις δικές του προσωπικές σχέσεις.
Όμως, οι πολίτες και ο τόπος μας χρειάζονται και έργα, τα οποία θα δώσουν ένα καινούργιο αναπτυξιακό πρόσωπο στο Δήμο Καλαμαριάς και θα τον ξεκολλήσουν από το βάλτο που τον έχουν ρίξει οι μέχρι σήμερα διοικούντες. Εδώ και πολλά χρόνια το πρώην στρατόπεδο «Κόδρα» λιμνάζει. Θα μετατρέψουμε το χώρο του καθώς και τα 16 κτίρια του σε Μητροπολιτικό Πάρκο και σε τόπο μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της καθ' ημάς Ανατολής.
Επίσης, είναι αδιανόητο το υπέροχο παραλιακό μέτωπο της Καλαμαριάς να είναι εγκαταλελειμμένο και αποκομμένο από την τοπική κοινωνία. Εμείς θα το αναβαθμίσουμε και θα δημιουργήσουμε σε αυτό μία πράσινη διαδρομή, με συντήρηση των πάρκων και τη δημιουργία ποδηλατόδρομου.
Στοχεύουμε παράλληλα να διεκδικήσουμε την αποδέσμευσή του Κυβερνείου από την ΕΤΑΔ και την απόδοσή του στην τοπική κοινωνία, με παράλληλες ενέργειες για τη διάσωση και αξιοποίησή του. Επίσης, θα κατασκευάσουμε δημοτικό κτίριο στη συμβολή των οδών Πόντου με Αιγαίου. Σε αυτόν το χώρο θα στεγαστούν κεντρική βιβλιοθήκη, θέατρο, υπόγειος σταθμός πάρκινγκ και ΚΕΠ.
Σε περίπτωση που στις 8 Οκτωβρίου είστε στο δεύτερο γύρο, θα ζητήσετε τη στήριξη κάποιου συγκεκριμένου συνδυασμού; Αν, από την άλλη, δεν είστε στο δεύτερο γύρο, θα δώσετε γραμμή προς κάποια συγκεκριμένη παράταξη;
- Πεποίθησή μου είναι ότι ο συνδυασμός μας θα αποτελεί έναν από τους δύο που θα βρίσκονται στο δεύτερο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών. Το λέω αυτό, χωρίς καμία δόση έπαρσης. Το πιστεύω διότι βλέπω τη συγκινητική στήριξη των πολιτών, όπου και αν έχω βρεθεί κατά τη διάρκεια του προεκλογικού αγώνα μαζί με τους συνεργάτες μου. Σε ό,τι αφορά το αν θα ζητήσω τη στήριξη κάποιας άλλης παράταξης, σας απαντώ ευθέως ότι η μόνη συνεργασία που επιδιώκω, είναι αυτήν με τους πολίτες της Καλαμαριάς, απέναντι στους οποίους έχω δεσμευτεί ότι θα βρίσκομαι δίπλα τους καθ' όλη τη διάρκεια της θητείας μου.
Γιάννης Γκουμάκης
Kalamaria24.gr



0 Σχόλια