Συνέντευξη στο Kalamaria24.gr και το Γιάννη Γκουμάκη παραχώρησε ο Ζαχαρίας Κώστας, υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος με την παράταξη «Καλαμαριά Μητέρα Πόλη», της Χρύσας Αράπογλου για το Δήμο Καλαμαριάς. Ο κ. Κώστας αναφέρθηκε στους λόγους για τους οποίους επέλεξε να ενταχθεί στην ομάδα της κ. Αράπογλου, ενώ όπως τόνισε, το διακύβευμα των επερχόμενων δημοτικών εκλογών, είναι να φύγει η παρούσα διοίκηση από τα πράγματα της πόλης.
Κύριε Κώστα, πείτε μου μερικά πράγματα για τα παιδικά σας χρόνια. Ασχολείστε ενεργά και με το μπάσκετ, σωστά;
Γεννήθηκα το 1982 Θεσσαλονίκη και από το 1985 ήρθαμε με την οικογένεια μου στην Καλαμαριά. Πήγα σχολείο όλες τις τάξεις του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου εδώ. Το 1987 ξεκίνησε μία επανάσταση στο μπάσκετ στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη με την κατάκτηση του χρυσού μεταλλίου στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα από την Εθνική του Γκάλη και των υπολοίπων αστέρων εκείνης της γενιάς. η οποία δεν μπορούσε να μην με συμπαρασύρει και εμένα. Από το ‘87 έπαιξα στον Άρη όπου οι συνθήκες ήταν λίγο περίεργες οπότε σταμάτησα γρήγορα. Ωστόσο από την επόμενη χρονιά, το 1988 και μέχρι το 2001 - 2002 ήμουνα στην ομάδα Ναύαρχος Βότσης, πέρασα από όλα τα τμήματα, από τις υποδομές μέχρι την ανδρική ομάδα, πολλές φορές ήμουνα και αρχηγός της ομάδας. Αναγκαστικά σταμάτησα με το μπάσκετ λόγω των σπουδών και το 2009 ξεκίνησα να αθλούμαι ξανά και να παίζω μπάσκετ σε χαμηλότερες κατηγορίες στο Ναύαρχο Βότση, γιατί δεν μπορούσα να ακολουθήσω το επίπεδο και το πρόγραμμα. Τα τελευταία έξι χρόνια είμαι αντιπρόεδρος του σωματείου και είμαι o General Manager του τμήματος μπάσκετ που αγωνίζεται στις εθνικές κατηγορίες. Πέρσι ήμασταν στη Β’ Εθνική, δεν καταφέραμε να σταθούμε και φέτος αγωνιζόμαστε στη Γ’ Εθνική.
Πότε ξεκίνησε η εμπλοκή σας με την πολιτική και η ενασχόληση σας με τα κοινά;
Το 2002 πέρασα στο ΤΕΙ της Καστοριάς, Δημόσιες Σχέσεις και Επικοινωνία. Η οικογένειά μου ήτανε δραστήρια στα κοινά και είχε και μία κεντροαριστερή προσέγγιση αλλά δεν ήταν ενταγμένος κανένας σε κόμματα. Εγώ ωστόσο στην Καστοριά γνώρισα μία τρομερή παρέα και μία πολιτική παρέα -όχι απλώς φιλική-, εντάχθηκα στην ΠΑΣΠ, έφτασα να είμαι μέχρι και αντιπρόεδρος στο σύλλογο των σπουδαστών εκεί. Γυρνώντας πίσω στην Καλαμαριά παράλληλα με τα πρώτα επαγγελματικά βήματα, έψαξα και εγώ τους τρόπους για να μπορέσω να προσφέρω στην κοινωνία και να συνεχίσω την ενασχόληση μου με τα κοινά που με γεμίζει. Έτσι λοιπόν το 2006 ήταν η πρώτη φορά που κατέβηκα ως υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με την παράταξη του τότε υποψηφίου Δημάρχου το Χριστοδούλου του Οικονομίδη. Συνέχισα ξανά να είμαι υποψήφιος και την επόμενη τετραετία. Τις πρώτες δύο φορές δεν κατάφερα να εκλέγω, ίσως και λόγω του νεαρού της ηλικίας μου. Τις επόμενες δύο φορές που ήμουν υποψήφιος με την παράταξη του Θεοδόση Μπακογλίδη ωστόσο, κατάφερα να είμαι δημοτικός σύμβουλος. Την πρώτη φορά η παράταξή μας ήταν στη διοίκηση και τη δεύτερη φορά στην αντιπολίτευση.
Ποια θα λέγατε ότι είναι η διαφορά της δεδομένης εκλογικής μάχης σε σχέση με τις προηγούμενες που συμμετείχατε;
Κάθε εκλογική αναμέτρηση είναι ξεχωριστή. Αυτή τη στιγμή το διακύβευμα για την Καλαμαριά είναι αν θα συνεχίσουμε να έχουμε μία διοίκηση η οποία είναι διοίκηση μειοψηφίας, έχοντας τους 10 τους 41 δημοτικούς συμβούλους στο δυναμικό της, που κατάφερε να διοικήσει με τις αλλαγές του εκλογικού νόμου, με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το Δημοτικό Συμβούλιο στο Δήμαρχο απευθείας και στην οικονομική επιτροπή και ουσιαστικά πολιτεύεται με μια λογική «εξυπηρετήσεων». Όλο αυτό το διάστημα, όντας και μέλος της οικονομικής επιτροπής, έχουμε διαπιστώσει πολλές φορές και έχουμε καταγγείλει δημόσια τον τρόπο που λειτουργεί η παρούσα διοίκηση, με έργα απευθείας αναθέσεων, με πολύ χαμηλές εκπτώσεις της τάξης του 3%, ενώ αν αυτά γινόταν με δημόσιους διαγωνισμούς θα είχαμε πολύ μεγαλύτερες εκπτώσεις και άρα οικονομία στα αποθεματικά του δήμου.
Μία διοίκηση αυταρχική, που θεωρεί τους υπαλλήλους κτήμα της και όχι συνεργάτες της, που τη χαρακτηρίζει η οικογενειοκρατία. Γνωρίζει ο κόσμος τον τρόπο και ποιοι είναι τοποθετημένοι σε θέσεις κλειδιά και τι σχέση έχουν με το Δήμαρχο ή με βασικά στελέχη της παράταξής του. Η προηγούμενη διοίκηση είχε αρχίσει ένα αποθεματικό της τάξης των 22 εκατομμυρίων στα ταμεία του Δήμου με την αποχώρηση της το ‘19. Η διοίκηση Δαρδαμανέλη θεώρησε ότι αυτό το αποθεματικό μπορεί να το χειριστεί όπως θέλει και να το τερματίσει. Έτσι φτάσαμε στο 2023 και την προηγούμενη εβδομάδα ζήτησαν προκαταβολή 800.000 ευρώ από τους αυτοτελείς πόρους του 2024.
Δηλαδή το 2023 τα ταμεία έχουν αδειάσει και ήδη ζητάνε δανεικά από το ‘24 για να βγει η χρονιά, μην καταλαβαίνοντας ότι υπονομεύουν τον προϋπολογισμό της επόμενης χρονιάς αλλά και τη λειτουργία του δήμου για την επόμενη χρονιά και για όλες επόμενες χρονιές, όποιος και αν είναι στη διοίκηση.
Είστε μέλος του ΠΑΣΟΚ. Σε αυτές τις δημοτικές εκλογές στην Καλαμαριά, τίθενται αντιμέτωποι αρκετοί συνδυασμοί των οποίων οι επικεφαλής είναι μέλη του ΠΑΣΟΚ. Γιατί επιλέξατε να ενταχθείτε στο συνδυασμό της Χρύσας Αράπογλου και όχι σε κάποιον άλλο συνδυασμό;
- Καταρχήν όλοι οι συνδυασμοί είναι πολυσυλλεκτικοί. Σε όλους τους συνδυασμούς υπάρχουν υποψήφιοι οι οποίοι προέρχονται από όλους τους χώρους. Πράγματι υπάρχουν τρεις συνδυασμοί στην Καλαμαριά των οποίων οι επικεφαλής είναι στο ΠΑΣΟΚ. Εγώ σήμερα είμαι ο Γραμματέας της Δημοτικής Οργάνωσης του ΠΑΣΟΚ Καλαμαριάς αλλά αυτό δεν καθόρισε από μόνο του τη συμμετοχή μου στο ψηφοδέλτιο της κ. Αράπογλου.

Ποια θεωρείτε ως τα πιο σημαντικά προβλήματά αυτή τη στιγμή στην Καλαμαριά και πού πιστεύετε ότι δεν δόθηκε μεγάλη έμφαση από την παρούσα διοίκηση;
Το πρώτο μέλημα της δικής μας παράταξης και απ’ όσο βλέπω και όλων των άλλων παρατάξεων, είναι η παραλιακή ζώνη της Καλαμαριάς. Εκεί τα τελευταία χρόνια υπήρξε μία στασιμότητα όμως υπήρξε και ένας αγώνας να μην φύγει από τα χέρια του δήμου κανένα κομμάτι, να μην μπει ούτε τούβλο στην παραλιακή ζώνη, πράγμα που το καταφέραμε. Με την αλλαγή της διοίκησης το 2019 και παράλληλα και με τον ερχομό της κυβέρνησης της ΝΔ στη Βουλή, πολλά κομμάτια από αυτά που είχαν περάσει το ΤΑΙΠΕΔ, ιδιώτες προσπάθησαν με διαγωνισμούς και με άλλους τρόπους να τα αξιοποιήσουν προς όφελός τους. Την επιχειρηματική αξιοποίηση προς το συμφέρον του ιδιώτη και όχι του πολίτη δεν τη θέλουμε. Παλέψαμε όλα τα προηγούμενα χρόνια και θα συνεχίσουμε να παλεύουμε. Η ανάπλαση που θα γίνει στην παραλιακή ζώνη και όπου αλλού, πρέπει να διασφαλίζει το αδόμητο του χώρου και την απρόσκοπτη πρόσβαση στον οποιοδήποτε. Έτσι, μέσω αυτού του τρόπου θα αυξηθεί και η επισκεψιμότητα και από δημότες αλλά και από όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά, κάτι που θα έχει θετικό αντίκτυπο και στην οικονομία της πόλης.
Σε περίπτωση που εκλεγείτε δημοτικός σύμβουλος και η παράταξη σας είναι η παράταξη που θα κερδίσει τις εκλογές, τι θεωρείτε ότι θα μπορούσατε να προσφέρετε και από ποιο πόστο στο δήμο Καλαμαριάς για τα επόμενα πέντε χρόνια;
Καλή ερώτηση. Η αλήθεια είναι ότι δεν έχουμε καθίσει ποτέ να συζητήσουμε τι πόστο θα αναλάβει ο καθένας σε περίπτωση που εκλεγούμε. Είναι κάτι που δεν το θέλουμε. Μας ενδιαφέρει ο σχεδιασμός, μας ενδιαφέρει το πρόγραμμα και μας ενδιαφέρει η υλοποίηση του. Από κει και πέρα μου αρέσει η ενασχόληση μου με τα κοινά, μου αρέσει η προσφορά. Οι γνώσεις μου και οι δεξιότητες μου απλώνονται σε πολλούς τομείς και λόγω σπουδών, και λόγω επαγγέλματος, αλλά και λόγω των ευρύτερων ενδιαφερόντων μου και της εμπειρίας που έχω μαζέψει όλα αυτά τα χρόνια. Επομένως θεωρώ ότι μπορώ να προσφέρω από οποιοδήποτε πόστο, είτε από κάποια προβεβλημένη θέση είτε και στα μετόπισθεν. Δεν ξεκινάω με αυτή τη λογική. Παράλληλα έχω μία μόνιμη και σταθερή εργασία που ευτυχώς πηγαίνει πολύ καλά και γενικώς αυξάνεται. Επομένως δεν βλέπω το δήμο και μία θέση ευθύνης ως κάτι που θα με αποκαταστήσει επαγγελματικά ή θα συμπληρώσει το εισόδημά μου. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι η προσφορά και όχι οι οικονομικές απολαβές.
Γιάννη Γκουμάκης
kalamaria24.gr
Είστε μέλος του ΠΑΣΟΚ. Σε αυτές τις δημοτικές εκλογές στην Καλαμαριά, τίθενται αντιμέτωποι αρκετοί συνδυασμοί των οποίων οι επικεφαλής είναι μέλη του ΠΑΣΟΚ. Γιατί επιλέξατε να ενταχθείτε στο συνδυασμό της Χρύσας Αράπογλου και όχι σε κάποιον άλλο συνδυασμό;
- Καταρχήν όλοι οι συνδυασμοί είναι πολυσυλλεκτικοί. Σε όλους τους συνδυασμούς υπάρχουν υποψήφιοι οι οποίοι προέρχονται από όλους τους χώρους. Πράγματι υπάρχουν τρεις συνδυασμοί στην Καλαμαριά των οποίων οι επικεφαλής είναι στο ΠΑΣΟΚ. Εγώ σήμερα είμαι ο Γραμματέας της Δημοτικής Οργάνωσης του ΠΑΣΟΚ Καλαμαριάς αλλά αυτό δεν καθόρισε από μόνο του τη συμμετοχή μου στο ψηφοδέλτιο της κ. Αράπογλου.
Επέλεξα τη Χρύσα για πολλούς λόγους. Πέρα από το γεγονός ότι με τιμά και την τιμώ με τη φιλία μας από το 2006 που γνωριστήκαμε και μετά, η Χρύσα Αράπογλου είναι ένας άνθρωπος διαφορετικός, ένας άνθρωπος μοναδικός. Είναι η Χρύσα της πολιτικής, η Χρύσα της αυτοδιοίκησης, της αισθητικής, του πολιτισμού και είναι και γυναίκα και μακάρι να είναι και η πρώτη γυναίκα δήμαρχος Καλαμαριάς. Όσοι δεν την ξέρουν -αν και οι περισσότεροι την ξέρουν-, είναι καλό να μάθουν ότι η Χρύσα ήταν από τις πιο νέες εκλεγμένες δημοτικές συμβούλους του Δήμου Καλαμαριάς τη δεκαετία του ’80, ήταν μία πολύ πετυχημένη αντιδήμαρχος στη διοίκηση του Θρασύβουλου Λαζαρίδη, μία διοίκηση που πραγματικά αναμόρφωσε την Καλαμαριά. Στη συνέχεια στη Νομαρχία, στη Βουλή, αλλά για μένα η μεγαλύτερη της επιτυχία ήταν όταν το 2006, ήταν υποψήφια στο δήμο Θεσσαλονίκης που ναι μεν δεν κατάφερε να εκλεγεί, όμως με την ομάδα της και την αντιπολίτευση της ήταν αυτή που ξεκίνησε να ξηλώνει το πουλόβερ της χειρότερης δεξιάς διακυβέρνησης σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης.
Ήταν αυτή που ξεκίνησε και ανακάλυψε το σκάνδαλο του δημάρχου Παπαγεωργόπουλου με όλες τις γνωστές συνέπειες και ήταν και αυτή που για μένα άνοιξε το δρόμο στη διοίκηση του Γιάννη Μπουτάρη με την πρωτοβουλία και την παράταξη του να είναι ο τελευταίος προοδευτικός δήμαρχος της Θεσσαλονίκης και να έχει δύο θητείες πολύ πετυχημένες στον κεντρικό δήμο της πόλης μας. Επομένως, με αυτά τα χαρακτηριστικά και όσα προανέφερα και με τη φιλία που μας δένει από το 2006 και μετά, δεν θα μπορούσα να επιλέξω κάποιον άλλον. Η επιλογή είναι συνειδητή, χωρίς να λέω ότι οι υπόλοιποι υποψήφιοι δήμαρχοι δεν είναι άξιοι. Η Χρύσα είναι ένας άνθρωπος άξιος, άνθρωπος ο όποιος ξέρει να δουλεύει και να πετυχαίνει αυτό που θέλει.
Επειδή πιστεύω και με βάση τα προγνωστικά θεωρώ ότι θα είναι η παράταξή μας στο δεύτερο γύρο, εγώ προτρέπω και καλώ όλους τους υποψηφίους του ευρύτερου προοδευτικού χώρου, αλλά και όλους τους συνδημότες μας που βλέπουν ότι η διοίκηση Δαρδαμανελη μας οδηγεί, με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο, προς τα πίσω, τη δεύτερη Κυριακή να στηρίξουμε την παράταξη της Χρύσας Αράπογλου. Παράλληλα, δεσμεύομαι από τώρα, ότι σε περίπτωση που δεν είμαστε στο δεύτερο γύρο, εγώ θα βγω ανοιχτά και θα υποστηρίξω το αντίπαλο δέος της παράταξης Δαρδαμανέλη.
Επειδή πιστεύω και με βάση τα προγνωστικά θεωρώ ότι θα είναι η παράταξή μας στο δεύτερο γύρο, εγώ προτρέπω και καλώ όλους τους υποψηφίους του ευρύτερου προοδευτικού χώρου, αλλά και όλους τους συνδημότες μας που βλέπουν ότι η διοίκηση Δαρδαμανελη μας οδηγεί, με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο, προς τα πίσω, τη δεύτερη Κυριακή να στηρίξουμε την παράταξη της Χρύσας Αράπογλου. Παράλληλα, δεσμεύομαι από τώρα, ότι σε περίπτωση που δεν είμαστε στο δεύτερο γύρο, εγώ θα βγω ανοιχτά και θα υποστηρίξω το αντίπαλο δέος της παράταξης Δαρδαμανέλη.

Ποια θεωρείτε ως τα πιο σημαντικά προβλήματά αυτή τη στιγμή στην Καλαμαριά και πού πιστεύετε ότι δεν δόθηκε μεγάλη έμφαση από την παρούσα διοίκηση;
Το πρώτο μέλημα της δικής μας παράταξης και απ’ όσο βλέπω και όλων των άλλων παρατάξεων, είναι η παραλιακή ζώνη της Καλαμαριάς. Εκεί τα τελευταία χρόνια υπήρξε μία στασιμότητα όμως υπήρξε και ένας αγώνας να μην φύγει από τα χέρια του δήμου κανένα κομμάτι, να μην μπει ούτε τούβλο στην παραλιακή ζώνη, πράγμα που το καταφέραμε. Με την αλλαγή της διοίκησης το 2019 και παράλληλα και με τον ερχομό της κυβέρνησης της ΝΔ στη Βουλή, πολλά κομμάτια από αυτά που είχαν περάσει το ΤΑΙΠΕΔ, ιδιώτες προσπάθησαν με διαγωνισμούς και με άλλους τρόπους να τα αξιοποιήσουν προς όφελός τους. Την επιχειρηματική αξιοποίηση προς το συμφέρον του ιδιώτη και όχι του πολίτη δεν τη θέλουμε. Παλέψαμε όλα τα προηγούμενα χρόνια και θα συνεχίσουμε να παλεύουμε. Η ανάπλαση που θα γίνει στην παραλιακή ζώνη και όπου αλλού, πρέπει να διασφαλίζει το αδόμητο του χώρου και την απρόσκοπτη πρόσβαση στον οποιοδήποτε. Έτσι, μέσω αυτού του τρόπου θα αυξηθεί και η επισκεψιμότητα και από δημότες αλλά και από όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά, κάτι που θα έχει θετικό αντίκτυπο και στην οικονομία της πόλης.
Σε περίπτωση που εκλεγείτε δημοτικός σύμβουλος και η παράταξη σας είναι η παράταξη που θα κερδίσει τις εκλογές, τι θεωρείτε ότι θα μπορούσατε να προσφέρετε και από ποιο πόστο στο δήμο Καλαμαριάς για τα επόμενα πέντε χρόνια;
Καλή ερώτηση. Η αλήθεια είναι ότι δεν έχουμε καθίσει ποτέ να συζητήσουμε τι πόστο θα αναλάβει ο καθένας σε περίπτωση που εκλεγούμε. Είναι κάτι που δεν το θέλουμε. Μας ενδιαφέρει ο σχεδιασμός, μας ενδιαφέρει το πρόγραμμα και μας ενδιαφέρει η υλοποίηση του. Από κει και πέρα μου αρέσει η ενασχόληση μου με τα κοινά, μου αρέσει η προσφορά. Οι γνώσεις μου και οι δεξιότητες μου απλώνονται σε πολλούς τομείς και λόγω σπουδών, και λόγω επαγγέλματος, αλλά και λόγω των ευρύτερων ενδιαφερόντων μου και της εμπειρίας που έχω μαζέψει όλα αυτά τα χρόνια. Επομένως θεωρώ ότι μπορώ να προσφέρω από οποιοδήποτε πόστο, είτε από κάποια προβεβλημένη θέση είτε και στα μετόπισθεν. Δεν ξεκινάω με αυτή τη λογική. Παράλληλα έχω μία μόνιμη και σταθερή εργασία που ευτυχώς πηγαίνει πολύ καλά και γενικώς αυξάνεται. Επομένως δεν βλέπω το δήμο και μία θέση ευθύνης ως κάτι που θα με αποκαταστήσει επαγγελματικά ή θα συμπληρώσει το εισόδημά μου. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι η προσφορά και όχι οι οικονομικές απολαβές.
Γιάννη Γκουμάκης
kalamaria24.gr



0 Σχόλια