
Νέα σύσκεψη συγκλήθηκε από τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά.
Συγκεκριμένα, η σύνδεση της οδού Πόντου με την οδό Γεωργικής Σχολής και το υφιστάμενο οδικό δίκτυο, ενόψει της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά, βρέθηκε στο επίκεντρο διευρυμένης σύσκεψης εργασίας, την οποία συγκάλεσε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος. Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης παρουσιάστηκαν και αναλύθηκαν οι διαθέσιμες εναλλακτικές προτάσεις, με στόχο την προέκταση της οδού, ώστε να διέρχεται από την Πυλαία και να συνδέεται μέσω κόμβων με τις βασικές οδικές αρτηρίες. Μεταξύ των εναλλακτικών που τέθηκαν επί τάπητος περιλαμβανόταν, σύμφωνα με πληροφορίες, η διέλευση μέσα από την επέκταση της Πυλαίας ή και παράλληλα με την περιφερειακή τάφρο και η σύνδεση, μέσω κόμβων, με τις βασικές οδικές αρτηρίες.
Στην πολύωρη σύσκεψη συμμετείχαν οι δήμαρχοι Καλαμαριάς Χρύσα Αράπογλου και Πυλαίας-Χορτιάτη Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλιας, ο επικεφαλής του Μετρό Θεσσαλονίκης, Νίκος Δένης, καθώς και υπηρεσιακά στελέχη των δύο δήμων. Οι εναλλακτικές μελετήθηκαν στο πλαίσιο της συνολικής κυκλοφοριακής αναβάθμισης της ανατολικής πλευράς της πόλης μετά τη λειτουργία της επέκτασης του Μετρό στην Καλαμαριά.
«Η συγκεκριμένη σύσκεψη αποτελεί ένα ακόμη ουσιαστικό βήμα προς την υλοποίηση ενός στρατηγικής σημασίας έργου, που η δημοτική αρχή της Καλαμαριάς έθεσε ως προτεραιότητα, την οποία υιοθέτησε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενόψει της έλευσης του Μετρό στην Καλαμαριά» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του δήμου Καλαμαριάς.
Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2026. Με συνολικό μήκος 4,78 χιλιομέτρων και πέντε νέους σταθμούς, η νέα γραμμή θα ενισχύσει τη σύνδεση του κέντρου της πόλης με την Καλαμαριά, την Αρετσού, τη Νέα Κρήνη και τη Μίκρα. Η επέκταση αυτή αναμένεται να συμβάλει ουσιαστικά στην αποσυμφόρηση του οδικού δικτύου και στη βελτίωση της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα στην ευρύτερη περιοχή.
Η νέα γραμμή θα λειτουργεί με πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα επιπέδου «GoA4», που πληροί τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας και αξιοπιστίας, ενισχύοντας τη λειτουργία της Γραμμής 1 του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Συγκεκριμένα, η σύνδεση της οδού Πόντου με την οδό Γεωργικής Σχολής και το υφιστάμενο οδικό δίκτυο, ενόψει της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά, βρέθηκε στο επίκεντρο διευρυμένης σύσκεψης εργασίας, την οποία συγκάλεσε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος. Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης παρουσιάστηκαν και αναλύθηκαν οι διαθέσιμες εναλλακτικές προτάσεις, με στόχο την προέκταση της οδού, ώστε να διέρχεται από την Πυλαία και να συνδέεται μέσω κόμβων με τις βασικές οδικές αρτηρίες. Μεταξύ των εναλλακτικών που τέθηκαν επί τάπητος περιλαμβανόταν, σύμφωνα με πληροφορίες, η διέλευση μέσα από την επέκταση της Πυλαίας ή και παράλληλα με την περιφερειακή τάφρο και η σύνδεση, μέσω κόμβων, με τις βασικές οδικές αρτηρίες.
Στην πολύωρη σύσκεψη συμμετείχαν οι δήμαρχοι Καλαμαριάς Χρύσα Αράπογλου και Πυλαίας-Χορτιάτη Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλιας, ο επικεφαλής του Μετρό Θεσσαλονίκης, Νίκος Δένης, καθώς και υπηρεσιακά στελέχη των δύο δήμων. Οι εναλλακτικές μελετήθηκαν στο πλαίσιο της συνολικής κυκλοφοριακής αναβάθμισης της ανατολικής πλευράς της πόλης μετά τη λειτουργία της επέκτασης του Μετρό στην Καλαμαριά.
«Η συγκεκριμένη σύσκεψη αποτελεί ένα ακόμη ουσιαστικό βήμα προς την υλοποίηση ενός στρατηγικής σημασίας έργου, που η δημοτική αρχή της Καλαμαριάς έθεσε ως προτεραιότητα, την οποία υιοθέτησε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενόψει της έλευσης του Μετρό στην Καλαμαριά» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του δήμου Καλαμαριάς.
Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2026. Με συνολικό μήκος 4,78 χιλιομέτρων και πέντε νέους σταθμούς, η νέα γραμμή θα ενισχύσει τη σύνδεση του κέντρου της πόλης με την Καλαμαριά, την Αρετσού, τη Νέα Κρήνη και τη Μίκρα. Η επέκταση αυτή αναμένεται να συμβάλει ουσιαστικά στην αποσυμφόρηση του οδικού δικτύου και στη βελτίωση της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα στην ευρύτερη περιοχή.
Η νέα γραμμή θα λειτουργεί με πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα επιπέδου «GoA4», που πληροί τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας και αξιοπιστίας, ενισχύοντας τη λειτουργία της Γραμμής 1 του Μετρό Θεσσαλονίκης.
0 Σχόλια